Digitální wellbeing se VII. A
publikováno 28. 4. 2025
Ve čtvrtek 24. dubna se žáci VII. A vypravili do Středočeské knihovny do Kladna. Zúčastnili se preventivního programu Digitální wellbeing, který pro žáky připravily lektorky knihovny. Většina sedmáků byla v této knihovně poprvé. Všichni tak měli možnost seznámit se s chodem knihovny a nabídkou všech aktivit. Od lektorek také dostali návod, jak se stát pravidelnými čtenáři a návštěvníky knihovny.
Interaktivní lekce Digitální wellbeing ukázala žákům, jak digitální technologie ovlivňují spánek, soustředění, zdraví a dokonce i mezilidské vztahy.
.
![]() |
![]() |
.
Pomocí vzájemných diskuzí, praktických úkolů a skupinové práce si všichni uvědomili rizika spojená s nadměrným používáním technologií. Osvojili si doporučení a způsoby, jak technologie používat zdravě a hlavně s rozumem. Také si vytvořili vlastní pravidla digitální pohody. Pracovali s pracovními listy Elektronika a já, Čas s obrazovkou a Osobní vize. Další pracovní listy využijí ve škole ve výuce výchovy ke zdraví.
.
![]() |
![]() |
![]() |
.
Po skončení preventivního programu si dle vlastního zájmu prohlíželi knihy ve volném výběru a mohli si zahrát deskové hry. A v malé galerii knihovny si někteří prohlédli výstavu obrazů kladenského malíře S. Karmazína.
Cílem akce bylo, aby se děti zamyslely, jak používat technologie, aby jim sloužily a ne naopak. Dle ohlasů a následné zpětné vazby ve škole se akce vydařila.
Martina Lepičová, metodik prevence